Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

lørdag 7. april 2012

Påskefrokost.

Idag var det min tur til å stå opp med Hannah, så igår når jeg la meg bestemte jeg meg for å gjøre litt ekstra ut av frokosten.Det er jo tross alt påskeaften. Det er jo koslig å ha noe annet enn det man spiser hver dag nå som det er påske.




Jeg leitet frem en oppskrift på nettet på grove rundstykker med rugmel, siden det var det jeg hadde i skapet. Så klokken 7 idag på morgenen var vi i full sving med bakemaskin og mel overalt. Lillemor liker nemlig veldig godt å sitte på benken ved siden av kjøkkenmaskinen og følge med, og hjelpe til der hun får lov til det.


Vi dekte koslig fargerikt bord med påskekyllinger i form av eggeglass og påskeegg. Det blir ekstra viktig å markere høytider og merkedager etter jeg fikk barn syns jeg. Det er så moro når Hannah legger merke til at jeg har pyntet med "Ægg" og "Kicklinger"....altså egg og kyllinger.


Vi var også så gærne at vi hadde "Påskmust" til frokost, og det var vel så mye fordi mor syntes at det ble enda mer påske på bordet med den fine flaska. Must er svenskt og er en type brus med smak av forskjellige krydder. Vanskelig å forklare, men første gang jeg smakte likte jeg det absolutt ikke. Jeg likte det ikke før jeg ble gravid, men det er noe som de fleste svensker liker veldig godt og forbinder med jul og påske. Jeg syns den smaker best til mat. Hannah fikk også smake, men det var klar tale: "Ikke deilig!"




Fine tulipaner som jeg fikk av min bestevenninne Katrine på tirsdag.


Ellers idag har vi vært en tur på butikken, grillet pølser på verandaen og gått en tur. Vi har nemlig konkurranse mellom to avdelinger på jobb, om å komme først til Nordkapp. Derfor gjelder det å gå og gå, og ikke minst måle hvor langt man går. Idag ble det 6,7 km, og imorgen bærer turen til Hydrostranda. Vi parkerer på Rognstranda og går ut og tar med sekk og bøtte og spade til lillemor. Det er meldt regn fra Mandagen, så det gjelder å utnytte de fine dagene.


Nå skal jeg tenne noen lys og finne frem snop, så blir det noen episoder av Dexter ikveld.


Ønsker alle en fin kveld og en god påske videre.

1 kommentar:

  1. så koselige bilder :)Hanna er kjempe nydelig, så stor hun er blitt også og så fin bloggen din er, følger den jeg vetdu ;) God påske og god lørdag til deg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...