Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

lørdag 21. april 2012

Mens vi venter på sommeren....

Jeg er egentlig veldig glad i alle årstidene vi har. Jeg prøver å nyte alle, for hver og en har virkelig sin sjarm. Favorittårstiden min er nok høst. Jeg elsker når det blåser og regnet pisker mot rutene. Jeg er jo i overkant glad i å tenne lys og kose meg i sofakroken. 
Ventetiden frem mot jul, med masse juleforbredelser er herlig. Vinteren er også fin, og spesielt med Desember måned med jul. 
Så kommer den deilige våren med løvet som spretter og blomster som titter frem. Det er så utrolig deilig å kunne ta på lette sko og få tørre veier igjen. Mai og Desember er nok mine favorittmåneder i året. Jeg syns Mai måned er så flott når alt blir grønt igjen, 17 Mai som jeg elsker og i Mai kommer også ofte en liten forsmak på sommeren. 

Idag har jeg funnet frem endel av interiørbladene mine fra ifjor og jeg drømmer meg bort i alle de flotte bildene. Lyse, deilige pasteller, friske jordbær og masse flotte blomster. Se bare på forsiden på dette svenske bakebladet. Det er virkelig en herlig tid vi går i møte. 

Jeg gleder meg til å invitere gjester på rabarbrapai med vaniljeis. Dekke fine bord ute på den deilige verandaen min mens småbåtene kjører forbi.


 Jeg gleder meg til markblomstene kommer, og Hannah og jeg kan gå ut og plukke blomster i veikanten. Jeg er veldig glad i syriner og ønsker meg veldig et syrintre. De lukter så utrolig godt, og er kjempeflotte å ha i en vase på bordet. Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra man planter et slikt til det blir litt størrelse på det, og det blir endel blomster? 


 Jeg gleder meg til å koke saft igjen. Ifjor gjorde jeg det for første gang, og gjorde det sammen med farmor. Jeg noterte flittig, og i år skal jeg jammen prøve meg på egenhånd. Jeg har en saftkoker som jeg har kjøpt på Loppis, så i år blir det hjemmelaget saft til alle gjester. Mer om når vi lagde saft kan du lese her.. 

Gleder meg til sommerferie med verdens fineste lillemor, som er veldig glad i ketchup. :)

 På Prix idag fant jeg disse sommerlige serviettene. Den ene med flotte peoner på, og de andre med jordbær. Gleder meg til å dekke flotte sommerbord med disse. Jeg lurer på en liten sommerfest med masse barn, selskapssleker, saft, kanelboller og bærpaier. 


Nå skal resten av Lørdagskvelden nytes i fulle drag. Tacoen er akkurat spist, så da kan sjokoladeskåla finnes frem, det er jo tross alt Lørdag. 

Kos dere! 
Klem fra meg. 

1 kommentar:

  1. Aaaah,herlig tid vi har foran oss :) Uten tvil!
    Kribler i magen av tenken på varmen,lette klær,norske jordbær,sene kvelder med grilling på verandaen,fregner på nesa. Idyll <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...