Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

mandag 23. april 2012

Kjøkkenet vårt.

Det ble desverre ikke noe innlegg fra meg igår. Jeg ble vekt natt til Søndag av at lillemor ropte på Mamma og hadde kastet opp i hele senga si. Så dagen igår gikk med til pleie av den lille som kastet opp for første gang i sitt to-årige liv. Hun snakket med en spe liten stemme, og når Mimmi ringte måtte hun beklage seg litt til henne også. Vi er derfor hjemme fra jobb og barnehage idag også, og hviler så mye vi kan.

 Mens lillemor sover søtt i senga s,i tok jeg noen bilder av kjøkkenet vårt. Jeg er ingen ekspert på å ta bilder, men prøver meg frem. Det vanskelige er at vi har så mange vinduer i huset vårt, og i dagslys blir bildene fort veldig mørke.  

 Vi håper at vi får begynt på kjøkkenet til sommeren. Kjøkkenet som det er nå er gammelt, og ganske upraktisk. Men vi har såpass mange planer, så vi får se om pengene rekker til. Vi ønsker å slå ut en vekk til stua og bygge igjen den åpningen som er der nå. Helt nytt kjøkken med hvitevarer, og panelplater på veggene. Gulvet er jeg veldig usikker på hva vi skal gjøre med. Det er et gammelt tregulv, og sånn som det er nå er det veldig vanskelig å holde rent. Samtidig synes jeg det er veldig synd å ta det bort, det er jo så sjarmerende med gamle tregulv. Mannen vil helst legge helt nytt gulv, og legge samme gulv i stuen så det blir helt og fint. Jeg har vært inne på å male det hvitt, men ser for meg at det veldig sjelden kommer til å være pent med småbarn i hus. Tips mottaes med takk!
 Spisestuen har dere jo sett bilder av mange ganger før. Vi bruker denne som kjøkkenbord, siden det ble så trangt å ha bord inne på kjøkkenet. Det syns jeg er litt koslig, slik at spisestuen faktisk er i bruk hver dag, og ikke bare en sjelden gang når man har middagsgjester. Håper vi får litt tid denne uka til å slipe og male litt mer på bord og stoler, men det er mye detaljer og utskjæringer, så det tar litt tid. 
 En ting vi er veldig enige om, er at vi på det nye kjøkkenet skal ha Laminatbenkplate. Den som vi har nå er heltre, og den blir veldig fort slitt og stygg. Nå finnes det også så mange fine laminatplater, så de ser nesten "ekte" ut.
 Vinduene vender ut mot sjøen, og vi har planer om å ha kjøkkenbenk her på det nye kjøkkenet. Siden vinduene er så lave må benken gå litt over vinduskarmen, men det er fortsatt mye fin sjøutsikt igjen ;) Den gamle kaffekverna er arvet, og den ønsket jeg meg lenge før jeg fikk den. Den lille boksen til mel er kjøpt på en loppis i Sverige. 




 Disse barneskoene og bildet under ble funnet når de som bodde her før de vi kjøpte av renoverte huset, og pynter opp på veggen. Det var blitt brukt som isolasjon mellom tømmeret i tømmerveggene, før i tiden fikk man ta det man fant. De hadde funnet mye annet også, men det var bare dette som var noe å ta vare på. Derfor følger dette huset. 
 Jeg lurer på historien til disse tingene. På denne er det en monogram og det er risset inn 1855. Huset er fra 1875, men har blitt bygget ut siden den gang. Jeg ser for meg at det kan ha vært en bryllupsgave.


Nå skal Hannah og jeg kose oss med litt film. Håper at det er sjangs til å se på noe annet enn Pippi som har rullet non stop siden igår kl 6 på morgenen. 

Ønsker dere alle en fin start på den siste uka i April, tida går virkelig altfor fort. 

Klem fra Kristin

1 kommentar:

  1. Uff dakar lille Hanna :(
    Så koselig kjøkken,herlig!
    Drømmer om hvitt gulv selv,på både kjøkken,soverommet og i gangen oppe ;) Er så lekkert!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...