Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

mandag 31. mai 2010

Smulepaj og Lanoungen..

Idag har vi värt ute hele dagen i et fantastisk vär. Vi har värt i Huddinge Centrum med Sami's stesöster Jessica og hennes to unger Molle og Moa. Fikk kjöpt litt småting vi trengte og et par nye sko til meg. Var også inne på Lindex, og jeg syns de har så mye fine klär til barn. Idag kunne jeg handlet opp hele lönnen min der på klär til Hannah, men jeg måtte beherske meg.

Imorgen får vi besök av barselgruppa vår. Den er ikke så stor, men vi er 3 jenter som traff hverandre på en nettside som heter familjeliv.se, og alle fikk 3 små jentebabyer i Januar. Så imorgen skal jeg og Hannah bake litt. Tenkte jeg skulle bake en rabarbrapai, fordi jeg fikk masse rabarbra av en venninne for noen dager siden. Paien er kjempeenkel og lage og smaker nydelig sammen med vaniljeis eller evt. vaniljesaus. Man kan også variere den med alle typer bär og frukt.

Her kommer oppskriften:

Smulpai:
6 dl bär eller frukt
1 ss Maizena eller potetmel
2 ss sukker

100 g smör
100 g mel
100 g sukker
100 g kokos

Sett ovnen på 200 grader. Legg bärene eller frukten i en ildfast form eller paiform. Strö over maizena/potetmel og sukker og bland.

Skjär smöret i små terninger og bland sammen med hendene med mel og sukker til en smulete deig. Bland tilslutt i kokosen. Strö blandingen over bärene og stek i ovnen i ca 20-25 minutter til du ser at den har fått litt farge.
Paien er aller best om du serverer den litt varm med is til.
Ellers så håper jeg alle hjelper til og stemmer på Hannah som lanoungen 2010 på www.lano.no :)


2 kommentarer:

  1. mmmm,hørtes helt nydelig ut. send ett stykke i posten da ;) hihi
    hannah har min stemme,skjønna.

    SvarSlett
  2. Fikk du stemt? Skjönner nemlig ikke åssen jeg skal gjöre det sjöl..haha :)

    Du får pröve og bake den, det er veeldig lett :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...