Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

onsdag 5. mai 2010

Gipsavstøpning og babymassasje.

Hannah og jeg har vært med på et kurs i spedbarnsmassasje som ble arrangert av den åpne førskolen vi hører til. Kurset var kjempekoslig og Hannah koser seg når hun får massasje. Jeg er litt usikker på om det er selve massasjen eller 100% oppmerksomhet hun liker, men koser seg gjør hun iallefall.
Kurslederen sa at de fleste merket forskjell på sine babyer etter kurset. For eksempel kunne de få lenger søvnperioder, spise mer effektivt, få en bedre anknytning til mor osv. Jeg trodde vel ikke helt på det nå jeg hørte det, og tenkte mest at det var hennes måte å reklamere for kurset. Men etter den andre kursdagen begynte jeg å massere Hannah hver kveld. De første dagene merket jeg ingen forskjell, men på 3 natten sov hun plutselig 9 timer i strekk! Hun begynte også å spise seg mett på ca 10.minutter. Før har det tatt 20-30 minutter før hun er klar, og det kunne også ta lenger tid i perioder. Så på oss har det iallefall fått veldig positiv effekt.


Etter siste kursdag fikk vi tilbud om å gjøre en gipsavstøpning av hendene og føttene til babyene. Hannah syns ikke noe om at læreren skulle holde fast hånda hennes, og ble ganske sinna, men resultatet ble iallefall kjempefint.

Jeg ble iallefall kjempefornøyd med resultatet, så nå må vi bare finne en fin plass å henge det opp.

2 kommentarer:

  1. Koselig med babymassasje :)
    Kajsa likte det godt!
    Herlig med sånne avstøpninger. . . Tenk så moro å ha dem når prinsessa blir stor :)

    SvarSlett
  2. Ja, det var veldig moro. Tror ikke vi hadde fått det til like bra hjemme :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...