Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

søndag 30. mai 2010

Söndag og Loppis.

Idag har vi värt på Nordens störste loppemarked på Södermalm. Det var et kjempestort område over flere gater som privatpersoner kunne stille seg og selge ting. Som vanlig på loppemarked var det myye som ikke var noe å ha. Men jeg fant noen småting iallefall, som jeg ble veldig fornöyd med. Vi hadde også strålende solskinn, så jeg har blitt röd på både nesa og skuldrene. Nå er virkelig sommeren rett rundt hjörnet.

Her kommer noen bilder fra dagen vår.
Stockholm viste seg fra sin beste side med masse sol.Kjöpte Viking gummistövler til 50 kr til Hannah som hun kan ha når hun blir större.



Willow tree figur "Together" som koster 295 kr i butikk her i Sverige, for 20 kr. Et ordentlig kupp.
Gammeldags melkeflaske, som viste seg og slettes ikke väre gammel. Den var visst fra Ikea, men 10 kr var den verdt :)

Brio leke til Hannah 10kr.
Gamle mama-blader for 20 kr.

Dagen avslutta vi med kinamat på uteservering. En kjempedeilig dag, men nå er vi slitne alle mann.

Igår kveld så vi på Eurovision Song Contest såklart. Synd det ikke gikk så bra for Norge, men jeg syns Didrik sang ganske surt flere steder i sangen igår desverre. Jeg hadde trodd det skulle gå litt bedre for Norge enn det gjorde, men det var kanskje for mange ballader i år til at låten utmerkte seg. Tysklands låt syns jeg var helt grei, men ikke noen superhit. Men det var jo moro for de at de vant, det var tydeligvis noen år siden sist de vant med "ein bisschen frieden"

Nå er det snart en ny uke med nye muligheter. Har ikke så mye planer denne uken, men jeg tenkte jeg skulle pröve og avslutte klesprosjektet mitt med og gå gjennom mitt klesskap og sortere. Nå har jeg tatt både Samis og Hannahs klär, og man finner alltid noen glemte "skatter". Så tenkte jeg og samle alt sammen og levere de til Fretex eller noe lignende. Godt at noen andre kan få bruk for klärne, föles bedre enn og kaste de.
Ellers tenkte jeg meg en tur til Ikea og kjöpe litt småting, der finner man jo alltid noe man har mer eller mindre bruk for:) Jeg må blant annet kjöpe noen mörke gardiner til soverommet. Hannah våknet nemlig kl 6 idag på morgenen for å få mat, men hun ble våknet liksom til fordi det var så lyst i rommet. Jeg så hun var kjempetrött, men fikk henne ikke til å sovne igjen. Så nå må vi ha gardiner så soverommet blir mörkt selv om det blir tidligere lyst ute.

Nå skal vi bade lille snuppen og gi henne litt gröt igjen. Eller, forresten...er kanskje best å begynne med gröten og så bade. hehe.
Håper alle får en fin Söndagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...