Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

fredag 11. mai 2012

Blomsterrik fredag.

Idag har jeg hatt fri, siden jeg har jobbehelg imorgen og søndag. Da starter dagen i rolig tempo med lillemor. Vi koser oss lenge i senga med å lese bøker, lang frokost foran barne-tv før vi somler oss avgårde til barnehagen. Kjempedeilig å slippe å stresse hver dag. Noen fordeler er det med denne turnusjobbinga. ;) 

Jeg hadde planlagt en tur til Plantasjen idag, siden jeg så de hadde mange bra tilbud på uteblomster. Oppdaget her om dagen at jeg har kroker i taket på overbygget utenfor, og der ville det vært veldig fint med noen fargerike blomster. Det er nok litt for tidlig enda, siden det fortsatt er kaldt på natten, men hadde tenkt å ta de inn på natta. 
Skuffelsen ble imidlertid ganske stor, da jeg syns blomstene var veldig tassne og stygge på Plantasjen idag. De jeg kunne tenkt meg så veldig slitne ut, og var alldeles ikke verdt prisen sin. Men aldri så galt, jeg fikk med meg noe annet hjem. Nemlig vakre peoner og nydelige liljer. Ingenting lukter så rent og friskt som liljer syns nå jeg. 


Huff, jo flere bilder jeg legger ut fra stuen, jo mer sikker er jeg på at den tapeten vi har nå absolutt ikke er meg i det hele tatt. Vi har pratet om panelplater hele veien, og det tror jeg blir bra siden stuen er ganske liten. 



Hortensiaen min har vært igjennom en tøff periode mens vi var syke. En dag uten vann var det som skulle til for at endel av den måtte plukkes bort. :/ Men samtidig kommer den med nye skudd, så jeg håper jeg kan klare å ha den en stund til. Jeg elsker fargen på den. 



Peonene er jo foreløbig ikke så vakre å se på, men jeg har jo sett inne hos dere andre hvor flotte de blir når de springer ut. Gleder meg til det, dette er første gangen jeg har peoner. 


Ikveld har vi kost oss med "Ole Aleksander fili bom-bom-bom" på barne-tv, kjempekoslig at det har begynt å gå. Stemmen til Anne-Cath Vestly minner meg om min egen barndom. Jeg hørte alltid på Mormor og de 8 ungene på kassett. Nå skal jeg legge lillemor, mens mannen holder på med å lage deilig biff til oss på kjøkkenet. Jeg har fått høre at det er hockey på tv ikveld, så da får det vel bli litt blader i sofakroken på meg. Jeg pleier å kunne kose meg allikevel jeg. 

Ønsker dere alle en kjempefin fredagskveld og en god start på helgen. 

Klem fra Kristin. 

3 kommentarer:

  1. Plantasjen skuffer ofte syns jeg :( Peoner er min favoritt! Brukte de i dåpen til Kajsa,og siden har jeg elsket dem <3 God jobbehelg!

    SvarSlett
  2. Fine blomster jenta mi! :) Synes heistad blomster verksted er bra jeg :P

    SvarSlett
  3. Høres ut som en nydelig start på dagen :)
    Enig i at plantasjen skuffer ofte, syntes den i Porsgrunn har tapt seg mye etter de gjorde om.

    Ha en fin fin helg.

    Klem fra Camilla

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...