Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

onsdag 18. april 2012

Romantisk middag for to...

Som småbarnsforeldre kan vel de fleste kjenne seg igjen i at det er lett å glemme å sette av tid til hverandre. Man tenker at for å gjøre det må man reise bort en helg uten barn, gå ut og spise og en tur på kino eller oppleve noe annet sammen. Ofte har man hverken tid eller råd til dette.

Det er fort gjort å havne i det samme mønsteret. Iallefall er det sånn her, maten blir spist foran en film eller tv i helgen. Og det er også veldig koslig, men noen ganger er det godt å gjøre noe annerledes for å pleie hverandre og parforholdet litt.


Idag bestemte jeg meg derfor for at vi skulle ta en date hjemme. Jeg laget tre-retters middag, dekket koslig bord, skrudde av tv-en og satte på musikk og tente lys.


Jeg dekket bordet mens Hannah var våken, og lillemor skal jo gjøre alt som Mamma gjør og måtte også dandere litt. Hun er midt oppe i alt jeg gjør stort sett hele tiden, og sitter alltid på kjøkkenbenken mens vi lager mat. Stort sett syns jeg det er veldig koslig, og også lærerikt for henne. Og ikke minst spennende og nyttig å få smake på masse mens vi lager maten.

Menyen idag ble Bruschetta med mozarella og tomat til forett. Svinefilet og potetskriver i ovn, med salat til hovedrett og Limemarinerte jordbær med vaniljekesam til dessert. Og alt smakte rett og slett nydelig om jeg skal si det selv, og mannen var også enig ;)







Vi har hatt en kjempekoslig kveld. Nå har vi flyttet oss opp i sofaen og skal se på en ny serie vi har fulgt med på, Alcatraz. Har foreløbig bare sett en episode, men den virker veldig bra.
Ønsker alle en fin Onsdagskveld.


Klem fra Kristin

4 kommentarer:

  1. Åh,hørtes helt perfekt ut :)
    Flink du er som steller i stand,tenker jeg mannen ble fornøyd ja!
    Kos dere videre

    SvarSlett
  2. Åååå hælle det både så og hørtes helt nydelig ut :)
    Hadde vært supert om du vil dele oppskriftene med oss :)

    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Det kan jeg gjøre vettu, bare moro det :)

      Slett
  3. Fortsett sånn dere :-) Det er de små smutthullene i hverdagen som gir det lille ekstra :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...