Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

mandag 9. april 2012

Idag.....

........regner det og er grått ute, iallefall her hos oss. Vi har hatt mange fine dager med sol, så egentlig syns jeg det er litt godt med en gråværsdag innimellom.

Da kan man nemlig tenne lys på morgenen og kose seg med "Påskemorgen" på barne-tv, vaske hus, tegne, hekle, se på Knerten som går på tv idag kl 13.00 og nyte den siste fridagen sammen. Jeg skal riktignok på jobb kl 16.00 idag, men får mesteparten av dagen hjemme med den lille familien min.


Lenge siden jeg har vist frem noe håndarbeid nå, så tenkte det var på tiden. Jeg holder på med litt babytøy for tiden, mest fordi jeg tenkte at det kan være kjekt å ha noen barselgaver på lur. Jeg syns det er veldig koslig å gi bort hjemmelagde gaver når noen jeg kjenner får baby, blir mer personlig og moro å få.




Det her er en liten babyjakke, som forsåvidt ser ut til å bli en litt stor babyjakke. Små barnehender syns det var veldig vanskelig å holde seg unna når Mamma tok bilder. Jakken er satt sammen av lapper og heklet videre opp fra disse. Oppskriften har jeg funnet i et gammelt hefte fra Sandnes Garn.



Jakken er en del av et sett, og det kan nok hende jeg lager resten også. Mønsteret var ikke så veldig spennende å hekle, så jeg må ha et lite avbrekk før jeg begynner på den. Jakken skal iallefall pyntes med noen søte rosa knapper og buksa med rosa sløyfebånd. En liten prinsesse verdig.



Dette er mitt neste prosjekt. Verdens søteste lille kjole. Denne er strikket med hjertemønster. Tenkte å strikke den i en dus lillafarge, den er ikke så lille som det ser ut på bildet. Egentlig ville jeg strikke den i en gammelrosa farge, men den fargen var ikke i mandarin Petit garnet. Med til settet er det også jakke, lue, sokker og et teppe. Så får vi begynne på kjolen og se hvordan den blir.


Nå skal jeg klemme igang og vaske litt, så jeg kan krype opp i sofakroken min med hekletøyet etterpå.


Ønsker alle en fin avslutning på påsken i gråværet.



2 kommentarer:

  1. Ja enig,godt med regn en gang i blandt :) Men kjedelig at det er meldt flere slike dager.

    Du er jammen meg flink til å hekle Kristin :) Skulle ønske jeg var og. Hvertfall nå som vi skal ha ei lita jente til ;)
    Nydelig den kjolen kommer til å bli!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Vi har gråvær her også i dag, koser oss i sofakroken☺
    Nydelige barselsgaver du lager! Ønsker deg en fin 2. påskedag! Klem fra Livy

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...