Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

torsdag 8. mars 2012

Vårinspirasjon.

Hvert år når vårsola kommer frem kommer også motivasjon, inspirasjon og arbeidslysten tilbake etter vinteren. Jeg får lyst til å pusse opp, vaske alle kriker og kroker, sortere og kaste, kjøpe nytt, kjøpe masse blomster, fornye klesskapet og ikke minst meg selv. Men som dere sikkert skjønner stopper det seg jo litt med både tid og penger. Men det er jo alltid bra å la seg inspirere, så får man begynne i det små og ta litt etter litt.


En ting jeg har bestemt meg for er å male spisestuemøblene våre hvite. Jeg har gått noen runder og vurdert frem og tilbake. Men jeg har altså kommet frem til at jeg vil male den lys og bytte trekk på putene. Jeg tror den vil bli kjempefin.


Jeg har vist frem bildene av spisestua tidligere, vi kjøpte den på Finn.no for et par år siden. Spisestua er nok ganske gammel, men siden jeg ikke har noe personlig forhold til den gjør det ikke så mye å forandre utseendet på den syns jeg.


En annen ting jeg verker etter å gjøre er å tapetsere om stua og kjøpe nye liftgardiner. Stua ble tydeligvis tapetsert rett før vi flyttet inn, men jeg syns den er for mørk og gjør stua mindre.


Her ser dere hvordan tapeten ser ut idag. Vi har egentlig bestemt oss allerede for hva slags tapet vi vil ha. Den er sandfarget med blomstermønster i hvitt. Høres kanskje ikke så fin ut som den virkelig er men :)

Dette her og en skikkelig vårrengjøring/opprensing skal jeg få gjort før sommeren. Og en liten fornyelse av meg selv også...Hanne har time hos frisøren sammen til tirsdag. Da skal sveisen fornyes, vi skal skravle og drikke "champagne"( er for gærent med den ordentlige varianten kl 10 om morran på en tirsdag.) og jordbær.

Nå har jeg funnet frem en bunke med interiørblader, mannen har akkurat lagt lillemor, lysene er tent selvfølgelig og jeg skal krype opp i sofahjørnet og la meg inspirere.

2 kommentarer:

  1. Liker spisestua di, blir sikkert kjempefin i hvitt :)
    Blir inspirert av deg jeg, Kristin! Skinner sola imorra skal jeg jaggu vaske vinduene, og så kjøpe noen fine blomster som jeg kan ha på trappa :) Er vel påtide å kaste erica'n som står der fortsatt ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk søte Gina :) lyngen min var ganske sliten den også;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...