Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

torsdag 29. mars 2012

Påskefeeling.

Da har min påskeferie begynt. Siden jeg jobber turnus, jobber jeg endel av de røde dagene i påska. Derfor har jeg tatt et par feriedager nå, og får en ukes ferie frem til Skjærtorsdag. Håper på kjempefint vær og mange lange turer.

Jeg er gressenke om dagen, siden Sami er på jobb i Rauland frem til imorgen. Og imorgen reiser han videre på en liten ferie i Sverige og kommer hjem på Onsdag. Derfor er lillemor og jeg alene hjemme, og skal nå ha flere dager sammen.


Etter jeg henta Hannah i barnehagen idag tok vi en tur på Brotorvet for å kjøpe litt påskepynt. Jeg har ekstremt lite påskepynt, litt merkelig kanskje siden jeg elsker høytider og tradisjoner, men sånn er det nå engang. Tenkte også at det var koslig for Hannah å kjøpe sitt eget påskeegg. Vi handlet litt på Nille som virkelig har begynt å få mye fint.Dette påskeegget er i porselen, og det tenkte jeg skulle stå fremme med smågodt i påskedagene. Mulig det må stå litt høyt oppe men ;)


Søte servietter som kan pynte opp på påskebordet. Får også besøk imorgen kveld, så da passer det fint å dekke bord med prikkete servietter i påskefarger.



Det lille påskeegget var egget lillemor valgte seg på butikken. Det store kjøpte jeg ifjor på Europris og jeg elsker det. Syns det er så koslig med det nostalgiske trykket på.


Den fineste påskepynten er allikevel den man lager selv, og i forrige uke kom Hannah hjem med en egen liten påskekylling. Det herligste jeg vet er når hun lager ting i barnehagen, og nå som hun er blitt litt større forstår hun det mer og mer. Hun er så stolt når hun viser det frem og når vi setter det frem her hjemme.



Nå venter en kveld i sofaen med bra tv på meg. Har noen programmer jeg har tatt opp, så kryper under teppet med noen tente lys. Selv om jeg savner Sami og gleder meg til familien er komplett igjen, koser jeg meg også alene og syns det er litt godt at man kan savne hverandre litt noen ganger :)


Ønsker alle en fin torsdagskveld.

2 kommentarer:

  1. Åååh,så herlig pynt snuppa di har laget :)
    Det varmer alltid!

    Her blir det ikke satt frem påskepynt i år,skal være på hytta nesten hele påsken.

    SvarSlett
  2. FUne påskekyllingen da <3
    God påske vennen min :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...