Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

lørdag 7. august 2010

Et lite baketips

Jeg elsker og bake, og har gjort det så lenge jeg kan huske. Helt fra jeg var liten og var hos Detta(farmor) masa jeg på om vi ikke kunne bake litt. Får ikke bakt så mye som jeg egentlig vil, da jeg har funnet meg en mann som ikke er noe glad i kaker (!), men baker litt innimellom allikevel.

Da jeg flyttet til Sverige for 2 år siden fant jeg et program på TV som ble en favoritt med en gang. Det var et bakeprogram som heter "Leila bakar". Det er kokken Leila Lindholm som står bakom programmet, og hun har mange års erfaring fra bl.a USA og Frankrike. Til jul har hun også et program som heter "leilas jul". Programmene finns og se på www.tv4.se tror jeg.

Hun har også kommet ut med böker, og den förste boka er brukt flittig her i huset. Den heter "a piece of cake" og i den finner man alt fra oppskrift på boller til bryllupskake. Boken er bygd opp med forskjellige baseoppskrifter med ulike forslag på variasjoner. Nå har hun også kommet ut med en oppfölger som heter "one more slice", der det finns oppskrifter på f.eks bröd, vaffler, pizza og baguetter. Også her mange ulike variasjoner på enkle oppskrifter.
Mange av oppskriftene hennes finnes også på www.recept.nu.
Er man glad i å bake, er dette virkelig verdt en titt. Jeg vet ikke om hun har blitt kjent i Norge, men bökene kan man iallefall kjöpe på www.bokus.se

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...