Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

torsdag 3. mai 2012

Hverdagsgleder

Jeg er veldig opptatt av å nyte hverdagen, fordi det er jo tross alt de det er flest av. Jeg prøver å finne de små tingene i hverdagen som gjør meg lykkelig, og nyte det til det fulle. Og jeg tror jeg har blitt ganske flink til det. Jeg tror iallefall at dersom man kan glede seg stort over de små tingene som vi opplever hver dag, blir livet mye herligere. Misforstå meg rett, det er veldig fint å kunne glede seg til en reise eller noe stort også, men hvis man plutselig trenger noe stort og dyrt for å bli lykkelig blir jo livet fryktelig trist.
Jeg gleder meg stort over de små tingene som nyvasket hus, legge seg i rent sengetøy, tente lys på kvelden i sofakroken, skifte av årstider, en lykkelig 2-åring, friske blomster, et interiørblad og et varmt bad. For å nevne noe ;) 

Idag har det vært nok en dag med strålende vær og gode temperaturer og bare det i seg selv er jo en hverdagsglede etter vinteren. 


Hverdagslykke for meg er en liten frøken som har plukket blomster til mamma'n sin. Som dere ser har hun plukket både løvetann og tulipaner. Jeg vet rett og slett ikke hvor hun har funnet tulipanene, men et sted i vår hage har hun funnet dem iallefall. Herlig også syntes jeg, i et lite barns øyne er det ikke forskjell på tulipaner og løvetann..de er like vakre ;)


Så danderte hun det kjekt på lysfatet. Det er jo sånn som Mamma gjør. 


Hverdagsglede er å ta middagen på verandaen. Grilla pølser fra Coop, 3 for 69. Absolutt å anbefale. Vi grillet hvitløkspølser, tacopølser og løkpølser. Alle var like gode, og de hadde mange andre smaker også. 



Lykke på jord for en liten 2 åring må vel være is til barne-tv. 

Nå sover den lille søtt i sengen sin etter en ettermiddag i hagen. Jeg har luket ugress, siden jeg er helt grønn på dette med hage og blomster tok jeg stort sett bare løvetann. Jeg vil jo ikke ta bort noe som kanskje er fine blomster :) Mannen har malt strøk nr. 2 på spisestuebordet, så nå er det bare et strøk igjen før den er ferdig. 
Nå skal jeg sette meg i sofakroken min og finne frem en skål med jordbær,bringebær og vaniljekesam. 

Ha en fin torsdagskveld alle sammen, imorgen er det helg igjen :) 

Klem fra Kristin




2 kommentarer:

  1. Hverdagsgleder er det som gjør hverdagene fantastisk!!! :)
    Fine Hannah :):)

    SvarSlett
  2. Åååå!!! FOR et HERLIG innlegg! Du skriver akkurat det jeg også er så opptatt av, det er så viktig med hverdagsgledene - hverdagslykken!! Livet er nok stress og mas, la oss nyyyyte de små tingene!

    Tusen takk for at du ga meg et smil om munnen når jeg leste innlegget ditt! Legger meg til som følger jeg, her likte jeg meg godt☺

    God helg! Klem fra Livy

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...