Besøkere

Besøkere idag: Besøkere totalt:

fredag 27. januar 2012

2 års kake til lille prinsessa.

Idag har jeg bakt kakene og dekt bordet til familiebursdagen imorgen. Jeg jobber både ikveld og imorgen formiddag, så da er det godt at det meste er klart på forhånd.


Jeg har bakt Oreokake og fylt en marsipankake. Tidligere år har jeg kjøpt ferdig marsipanlokk, men i år ville jeg prøve noe nytt. Leste litt rundt på nettet om tips og råd. Et av tipsene var å bruke Landlord sin marsipan fra Rema 1000, ikke meg imot da en marsipanpølse kun koster 14,90. Jeg farget marsipanen i flere omganger med rød gelefarge fra Wilton, og hadde i tillegg kjøpt en liten pakke hvit marsipan fra Mini-Mal.
Kaken er fylt med vaniljekrem, bringebærsyltetøy og valnøtter. Klassisk marsipankake altså, men det er jo så godt og lillemors favoritt.


Jeg laget en krone av den hvite marsipanen og har pyntet med rosa kuler.
Vi blir 13 stk til bords her imorgen, så det blir trangt om saligheten, men der det er hjerterom vet du....



I tillegg kan jeg jo vise frem de tøffe kakemonstercupcakesene som jeg lagde til barneselskapet. De var bare 3 barn, så da kunne jeg legge litt tid på å lage en spesiell kake til de hver. Vi hadde barneselskap forrige Søndag, så etter imorgen er vi ferdig feiret for denne gang :)



Ønsker alle en kjempefin helg.

3 kommentarer:

  1. Flink er du! Men hallo! Bilde av oreo kaken?:) Tenkt på den i hele dag jeg.. så mye at jeg måtte kjøpe en pakke oreo kjeks!

    SvarSlett
  2. Hehe, rakk aldri å ta det gitt :) søte deg....du får smake på mandag ;)

    SvarSlett
  3. :D Så tøffe cupcakes!
    De ble vell populære?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...